NederlandsEngels

Overige veelgestelde vragen

Bekijk hieronder onze overige veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik structureel extra opvang aanvragen en/of wijzigen?

    Je kunt hiervoor een wijzigingsformulier invullen.

  • Wat zijn wendagen?

    Op het moment dat jouw kind is geplaatst bij het kinderdagverblijf neemt de locatiecontact met je op voor een intakegesprek. Dit is een eerste kennismaking, waarin wij met jou bespreken wat onze kinderopvang jou en jouw kind te bieden heeft.

    Vlietkinderen biedt de mogelijkheid voorafgaand aan de ingangsdatum (datum zoals aangegeven in het contract) te starten met het wennen van jouw kind(eren) op onze locaties. Op het intakegesprek maken wij met jou hier concrete afspraken over.

    Voor plaatsingsdatum wennen kan alleen: 
    - in de week voorafgaand aan de plaatsing
    - als alle (kind)gegevens volledig zijn
    - als het kind ook bekend is in de OuderApp
    Om bepaalde redenen (organisatorisch) kan het voorkomen dat wendagen op andere dagen zijn dan de eigenlijke contractdagen.

    Bij de kinderdagverblijven (KDV) bieden we de mogelijkheid tot twee wenmomenten:

    • Van 09:00 uur tot en met de lunch (+/- 12:30 uur)
    • Van 09:00 uur tot en met het slapen (+/- 15:00 uur)

    Bij de buitenschoolse opvang (BSO) bieden wij de mogelijkheid tot één wenmoment:

    • Na schooltijd tot einde middag (18:30uur)

    Bij de peuteropvang/peuterspeelzaal (PO/PSZ) bieden wij de mogelijkheid tot één wenmoment:

    • Van 09:00 uur tot einde van een dagdeel (+/- 12:00uur)
  • Waar kan ik het landelijke registratienummer kinderopvang (LRK) vinden?

    Deze staan op de overeenkomst die je van ons hebt ontvangen. Je kunt deze ook terugvinden bij jouw kinderopvanglocatie.

  • Ik heb een wijziging in mijn persoonlijke gegevens

    Je kunt  jouw persoonlijke gegevens en/of die van je kinderen, wijzigen in de OuderApp. Twijfel je hoe, of lukt het niet? Neem dan contact op met klantenservice@vlietkinderen.nl 

  • Zijn alle pedagogisch medewerkers bij Vlietkinderen gediplomeerd?

    Ja. Alle beroepskrachten die werken bij onze dag- en buitenschoolse opvang, beschikken over de juiste diploma's. Van elke medewerker hebben wij een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). 

  • Ik wil me weer aanmelden voor de Vlietkinderen OuderApp, hoe doe ik dat?

    Stuur een email naar klantenservice@vlietkinderen.nl, zij helpen jou met het aanmelden.
    Je hebt/krijgt alleen toegang als je al klant bent van Vlietkinderen.

  • Even zonder werk? Geen nood, je hebt nog drie maanden recht op kinderopvangtoeslag

    Je hebt nog drie maanden recht op kinderopvangtoeslag vanaf het moment dat je zonder werk bent. Geen werk meer hebben, al is het tijdelijk, is heel vervelend en heeft allerlei consequenties.

    Maar gelukkig hoef je niet meteen je kind(eren) van de opvang te halen, want je hebt nog 3 maanden recht op kinderopvangtoeslag vanaf de dag dat je niet meer werkt. Dat is wel zo fijn, de kinderen kunnen gewoon naar de opvang, terwijl jij op zoek gaat naar een andere baan.

    Geef wél zo snel mogelijk door aan de Belastingdienst dat je niet meer werkt
    Dat doe je via ‘Mijn Toeslagen’. Als de 3 maanden voorbij zijn, dan kun je ook de nog niet-gebruikte opvanguren opmaken.

    Wanneer moet je je toeslag stopzetten?
    Je hebt geen recht meer op kinderopvangtoeslag zodra de 3 maanden voorbij zijn en je alle uren hebt opgemaakt. Zet je toeslag daarom tijdig stop.
    Doe dat uiterlijk 1 maand voordat het echt zover is! Zo voorkom je dat je later moet terugbetalen.

    Een voorbeeld
    Je bent op 1 april werkloos geworden. Dan krijg je nog tot 1 juli kinderopvangtoeslag. Zijn je opvanguren dan ook op? Zet je toeslag dan voor 1 juni stop.

    Hoe zet je je toeslag stop?
    Ga daarvoor naar Mijn toeslagen en Log in op Mijn toeslagen (opent in nieuw venster). 

    Verandert je situatie binnen 3 maanden?
    Het kan zijn dat je snel ander werk vindt en weer gaat werken. Of misschien begin je een traject naar werk, een opleiding of een inburgeringscursus. Je hoeft je kinderopvangtoeslag dan niet stop te zetten. Geef wel altijd je nieuwe situatie aan de belasting door via Mijn toeslagen. Hierna passen zij ook weer de toeslag aan. Als je meer inkomen hebt, krijg je misschien minder toeslag.

    Je kunt geen toeslag krijgen, maar je hebt wel opvang nodig?
    Soms kun je van de gemeente een bijdrage in de kosten voor kinderopvang krijgen. Bijvoorbeeld als de opvang nodig is om sociale of medische redenen. Vraag bij de gemeente naar de voorwaarden.

    Hulp nodig?
    Wanneer je hulp nodig hebt, of vragen over dit bericht, neem dan contact op met onze klantenservice via klantenservice@vlietkinderen.nl of bel 070 317 59 59

    Zie voor meer informatie onderstaande links:

    https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/kinderopvangtoeslag/content/ik-raak-werkloos

    https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/kinderopvangtoeslag/kan-ik-kinderopvangtoeslag-krijgen-als-ik-niet-werk/

     

     

Bel ons Plan een rondleiding